Studii de caz avansate

JetBlue – Terminalul 5 JFK  New York

În timpul proiectării, JetBlue era preocupată de calitatea, comoditatea mișcării oamenilor în zonele centrale de trecere. Deși ARUP  – proiectantul terminalului – simulase deja procesele operațiunilor/fluxurilor aeroportuare, aceste modele nu au oferit nivelul necesar de detalii pentru a se stabili dacă zonele centrale trecere vor fi un succes din punct de vedere al utilizatorilor finali.

MassMotion a fost folosit pentru a realiza un studiu detaliat al mișcării pasagerilor dinspre și înspre porți, dar și despre utilizarea spațiului de luat masa și magazine. Modelul simulează o întreagă zi de activități pentru a se asigura că nivelul de confort și fluiditate a mișcărilor pasagerilor nu scade sub standardele înalte stabilite de JetBlue. Cu ajutorul simulării, JetBlue a demonstrat Autorității de Aeroportului New York & New Jersey că noul design al terminalului o să fie un succes din punct de vedere al satisfacției pasagerilor, reușind astfel să obțină aprobarea pentru a continua proiectul.

Merseyrail 

Merseyrail este o companie de exploatare a trenurilor și o rețea de căi ferate urbane critice orașului Liverpool și zonelor adiacente. Este una dintre cele mai punctuale și de încredere rețele de căi ferate din UK. Merseyrail își dorește să se asigure că poate să își satisfacă numărul din ce în ce mai mare de pasageri, într-un mod sigur și eficient. 

 

 

 

 

 

 

Împreună cu Royal HaskoningDHV și utilizând Oasys MassMotionMerseyrail dorește să obțină maximul din investiția făcută și să ofere clienților cele mai bune servicii. 

Analiza celor de la Royal HaskoningDHV s-a concentrat pe 2 dintre cele mai aglomerate stații subterane: Liverpool Central și MoorfieldsFolosind Oasys MassMotion, au prezis fluxul de pasageri și au localizat punctele de congestie. Rezultatele vor ajuta să se optimizeze stațiile, precum și să se îmbunătățească siguranțși experiența clienților. 

 

 

 

 

 

 

După ce au fost introduse orarele trenurilor și numărul presupus de pasageri în Oasys MassMotion, Royal HaskoningDHV modelat comportamentul și sosirea pasagerilor în fiecare stație și i-au urmărit în timp ce utilizau lifturile și scările. Dacă este necesar, Oasys MassMotion poate să le impună pasagerilor să se oprească pentru o cafea, să cumpere un ziar sau să așteptîn fațpanourilor de informații. Analiza a folosit un număr mărit de pasageri pentru a avea în vedere nevoile din viitor. 

Rapid și eficient, Oasys MassMotion poate testa diferite soluții de design pentru stații cu scopul de a identifica care va fi și cea mai bună dintre ele. Pe baza rezultatelor analizei de fluxuri de pasageri, Royal HaskoningDHV a identificat oportunitățîn 3 zone: 

  • schimbări la designul stației și lorarul trenului; 
  • influențarea comportamentului pasagerilor;
  • modificarea desfășurării personalului stației.

 „Colectarea informațiilor bune și de încredere despre gradul de utilizare al stațiilor va deveni esențial pentru Șefii de Stație” a comentat Erin Morrow, Product Director Oasys MassMotion.